vrijdag 6 mei 2016

Grandmother's Flower Garden - deel 3

Als laatste laat ik zien hoe ik de bloem aan de quilt naai...


Eerst kijk ik waar de bloem moet komen...


Ik kijk goed welke zijden als eerste aan elkaar genaaid moeten worden. Omdat er met gelijke malletjes wordt gewerkt, past het altijd :o)


De goede kanten leg ik op elkaar...


En naai het eerste naadje...


Vervolgens vouw ik de delen weer, zodat de volgende te naaien kanten op elkaar komen te liggen...


Op de hoeken maak ik weer dubbele steekjes voor de stevigheid...


Als het tweede naadje genaaid is, dan vouw ik de volgende weer op elkaar...


En zo ga ik door tot de bloem vastgenaaid is aan de quilt...


Ik laat alleen de malletjes in de buitenrand van de quilt zitten. De rest haal ik er met de punt van de schaar uit.
1: om de malletjes steeds weer opnieuw te gebruiken
2: als de mallen verwijderd zijn, wordt de quilt 'soepeler' en is het fijner werken als er nieuwe bloemen worden aangenaaid...


Nu heb je gezien hoe ik mijn bloemenquilt naai...


Zie je trouwens hoe de naadtoeslagen mooi plat blijven door de rijgdraden? Op deze manier hoef ik de quilt alleen nog maar aan de voorkant te strijken als ik hem ga opspannen. Maar dat duurt nog wel even. Ik heb nog heel wat bloemen te gaan :o)


Fijne dag!

Yvonne

1 opmerking: